piątek, 16 września 2016

Kartka inspirowana flipbookiem / Card inspired flipbook - tutorial


Witajcie!
Dziś zapraszam Was do wspólnej zabawy przy tworzeniu czegoś pośredniego pomiędzy flipbookiem, a kartką ślubną. Na pewno pamiętacie jeden z naszych postów grupowych, w którym zaprezentowałyśmy nasze minialbumy zwane flipbookami. Jeśli poszukacie na youtube znajdziecie sporo filmików obrazujących sposoby ich wykonania. Ja natomiast proponuję Wam nieco inną formę, która powstała w wyniku inspiracji flipbookiem właśnie. Chcecie spróbować? To zaczynajmy!



Kartka ślubna inspirowana albumem typu "flipbook"

Materiały:
- papier wizytówkowy o gramaturze 250-300;
- papier do scrapbookingu (użyłam papierów z kolekcji "Purpurowy deszcz" Galerii Papieru);

- taśma washi;
- ok. 70 cm wstążki;

- ozdoby (ja wykorzystałam m.in. obrazki z arkusza Scrapberry's - Happily Ever After - Cards 1, kwiaty Primy, fioletowe motyle, ćwieki);
- nożyczki, linijka, dłutko, klej.


1. Z papieru wizytówkowego wycinamy 4 kwadraty o wymiarach 13,5 x 13,5 cm.

2. Oklejamy taśmą washi po dwie przeciwległe krawędzie w każdym z kwadratów: 



3. Następnie za pomocą taśmy łączymy szeregowo wszystkie kwadraty (sklejamy ze sobą krawędzie nieoklejone taśmą), w taki sposób, aby pomiędzy nimi pozostawić po 0,5 cm odległości (mi z pomocą przyszła mata z podziałką co 0,5 cm, moja ulubiona, przez to bardzo już wysłużona). Taśmę oklejamy dookoła kartek.
Po sklejeniu dociskamy dłutkiem taśmę w miejscu sklejenia.



4. Na koniec oklejamy taśmą ostanie dwie krawędzie.



5. Teraz przygotowujemy papier do oklejenia zewnętrznej strony naszej pracy. Z papieru scrapowego wycinamy kwadraty o wymiarach 13,0 x 13,0 cm. Przed naklejeniem mocujemy wstążkę w miejscach przedstawionych na zdjęciu.
Jeśli obszywacie krawędzie prac na maszynie, to teraz jest dobry moment, aby to zrobić.
Przyklejamy papier na środku każdego kwadratu.



6. Teraz przystępujemy do oklejenia części wewnętrznej. W tym celu wycinamy osiem kwadratów o wymiarach 13,0 x 13,0 cm. (Ja do połowy z nich przykleiłam karty wycięte z arkusza Scrapberry's, w taki sposób, aby "dotykały" jednej z krawędzi).


7. Kwadraty z obrazkami przecinamy na wysokości 1/2 - 2/3 (możemy to zrobić np. za pomocą dziurkacza brzegowego. Ja postanowiłam wykorzystać wykrojniki krawędziowe Spellbinders: "Scalloped Borders Two" S5-202 i "Curved Borders Two" S5-201, które możecie kupić w Kolorowym Jarmarku w ramach przedsprzedaży).


Te wykrojniki są rewelacyjne i ze spokojem je Wam polecam. Wycinają po dwukrotnym przekręceniu, nawet w mojej wysłużonej maszynce. Ważne, aby układać je prostopadle do wałków.


8. Przycięte elementy przyklejamy do kwadratów, smarując klejem jedynie krawędzie, w taki sposób, aby utworzyć kieszonki. Jeśli przeszywacie, to można to zrobić w tym momencie. A następnie przykleić poszczególne fragmenty do bazy.


Teraz pozostaje tylko ozdobić pracę. Ja zdecydowałam się na bardzo oszczędne zdobienie, gdyż tu papiery grają pierwsze skrzypce i nie potrzebują konkurencji.


Do kieszonek można wsunąć nie tylko banknoty, ale np. kupony lotto, zaproszenie na sesję zdjęciową, bilety do kina - co tylko przyjdzie Wam do głowy.


Mam nadzieję, że znajdziecie wiele ciekawych pomysłów na zagospodarowanie kieszonek :)



Wykorzystałam:
I used:


             

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz